19. Stugan

Jag var ju och kollade på mitt blivande boende igår! Av någon anledning hamnar vi alla i Tavelsjö tillslut. Systrarna har både varit ner till stan och ö-vik och bott, men nu bor ena mitt emot föräldrarna, där vi är uppvuxna, samma by som jag ska hyra ett gårdshus i, och den äldsta systern bor ett par kilometer därifrån!

Jag har aldrig varit någon stadsmänniska, även fast jag bott både på Umedalen och på teg. Men det bästa då har ju varit på sommrarna när man fått fara till föräldrarna och bott i deras timmersuga! Så nä, stan blir det aldrig igen.

Nu är det bara ca en och en halv månade tills jag ska flytta. Och jag är rätt peppad faktiskt, för jag har ju aldrig bott själv! Och det kunde ju egentligen inte bli ett bättre boende. Ett eget litet hus lixom!

Jag måste bara fundera hur jag ska göra med kattgård osv. Vågar nog inte släppa ut tjejerna bara sådär. Men så är man väl inte särskillt händig heller, med det är väl nånting man får lära sig så man kan få ihop vissa saker själv!

Sen blir det lite nya inköp också eftersom jag sålde iväg mycket sist jag flyttade. Och det är ju alltid roligt att handla lite nya saker..förutom att man skulle varit lite tätare..! Men det här blir nog bra, lagomt till våren och sommaren också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0